środa, 13 lutego 2013

HULKENSTEIN - kto to, co to?

Choć postać ta nie pojawiła się w żadnym komiksie ani w żadnym filmie, a większość z Was (i ja też) słyszy o niej po raz pierwszy, Hulkenstein w pewien sposób istnieje. Jego nieoficjalne imię powstało z połączenia marvelowskiego Hulka, z shelleyowskim monstrum Frankensteina. Hulkenstein łączy w sobie cechy charakterystyczne obydwu potworów - potężne mięśnie i ostre wkurzenie Hulka, ze szwami, bolcami i bliznami monstrum. Hulkenstein to nie tylko wyobraźnia internautów-grafików, na rózne sposoby przedstawiających  na szkicach koncepcyjnych tę fikcyjną postać. Hulk i monstrum spotykali się kilka razy na łamach komiksów, a Sam Stan Lee przyznał, że tworząc postać HULKa - "szalony naukowiec" i potwór zamknięci w jednym ciele - inspirował się nie tylko doktorem Jekyllem (i mr. Hydem oczywiście) ale też doktorem Frankensteinem i jego dziełem. Do tego w jednym z odcinków serialu "Incredible Hulk" HULK, wzorem monstrum, spotyka nad jeziorem małą dziewczynkę, a inny odcinek niemal w każdej scenie nawiązuje do trylogii Universalu ("Frankensteina", "Narzeczonej Frankensteina" oraz "Syna Frankensteina"). Nie widzę sensu w robieniu własnych screenów, nie uważam też, aby wklejenie czyjejś pracy na mój blog było w porządku, zatem odsyłam Was na blog Baking With Medusa, gdzie obejrzycie ciekawe zestawienie zdjęć z serialu i w.wym. klasycznych horrorów. A teraz zapraszam do równie intrygującej galerii postaci, która nie istnieje, choć paradoksalnie żyje w wyobraźni internautów i ma się całkiem nieźle...  



Te dwa duperelki kogoś mi przypominają :)





Tu ktoś ostro przyfantazjował



Ten Hulkenstein nazywa się "Mecha Hulk"




Pojedynek monstrum z HULKiem, w tle wiatrak
Grafika znaleziona w sieci



Na deser dwie okładki komiksów, na łamach
których spotkali się HULK i monstrum oraz
kilka stron komiksu, jakie udało mi się 
znaleźć w sieci












Źródła grafik:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz