czwartek, 22 sierpnia 2013

Własnoręcznie wykonana diorama - gościnnie

Na facebookowym fanpage'u CinemaFrankenstein zgłosił się do mnie Jarosław Gamszej, oddany fan "Frankensteina" w reżyserii Jamesa Whale'a z 1931 roku, a także kolekcjoner figurek monstrum Borisa Karloffa. Jarek napisał o sobie: "Jestem maniakiem filmów Frankenstein z Borisem Karloffem, a zaczęło się wszystko bodajże w 1971 roku, kiedy w telewizji wyemitowano film. Zbieram wszystko co dotyczy tych trzech filmów, do każdego z nich wykonałem album z fotosami, zbieram figurki i inne gadżety". Kolega po kolekcjonerskim fachu pochwalił się nie tylko zgromadzonymi eksponatami, ale też własnoręcznie (szacunek!) wykonaną dioramą do jednej z figurek, przedstawiającą pierwsze ukazanie się potwora Frankensteina na ekranie. W dalszej części wpisu znajdziecie zdjęcia dioramy, opis jej wykonania, a także fotogalerię pozostałej części kolekcji Jarka...











Do budowy dioramy użyłem kartonu, czarnej pleksy oraz twardej pianki. W pierwszej kolejności wykonałem podstawę / pianka,  na którą nakleiłem wycięte z kartonu deski i głazy, każdy element podłogi jest naklejony osobno co daje naturalne szczeliny. Podobna technologia naklejania kamieni została zastosowana również na ścianach. Do tak przygotowanej podstawy przymocowałem ściany z twardego kartonu. Aby diorama nie była płaska zrobiłem tak zwany drugi plan za otworem wejściowym. Zewnętrzne strony ścian zostały wyblendowane na czarno, a z prawej strony wyciąłem otwór oświetleniowy. Całość z góry zamyka element wykonany z pianki obłożonej czarną pleksą, od spodu tego elementu wydrążyłem miejsce do zamontowania lampek. Mam świadomość, że brakuje drzwi ale nie wiem czy są potrzebne ;).





1 komentarz:

  1. Fju fju!
    Pełen szacun za pomysł, dokładność detali i za całe wykonanie :))
    Pozdrowienia!
    Maciej B.

    OdpowiedzUsuń